Hefbruggen en APK 2 apparatuur voor personen- en lichte bedrijfswagens Lees meer
Hefbruggen en APK apparatuur voor aanhangwagens, caravans en campers. Lees meer
Hefbruggen en APK 1 apparatuur voor bedrijfswagens en trailers. Lees meer
Hef-, rem- en emissieapparatuur voor o.a. tractoren en shovels. Lees meer
Voor o.a. personen- en bedrijfswagens, aanhangers en tractoren. Lees meer
Apparatuur van bewezen VLT kwaliteit voor lange levensduur. Lees meer
Autest emissieapparatuur en diagnosetools voor de APK. Lees meer
Alles over garanties, service en onderhoudsmogelijkheden. Lees meer

Recente
realisatie

De Ruyter Trucks Meerkerk: VLT remmentestbank ook voor in vreemd-merk sparingen

De Ruyter Trucks in Meerkerk wenste een betrouwbare remmentestbank die lang mee gaat en waarbij de intensiteit van gebruik hoog is. Vanuit deze behoefte nam Kees Boogerd contact op met Autec-VLT. De remmentestbank werd geïnstalleerd in de bestaande sparingen van een vreemd merk. Dit bespaarde De Ruyter Trucks enorm op verbouwingskosten, installatiekosten en stilstand van de APK straat (downtime). Door snel handelen van beide partijen was de nieuwe remmentestbank twee maanden na het eerste…

Nieuws

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws van Autec-VLT, wordt geïnspireerd door blogs of bekijk onze video's. 

Definitieve nieuwe APK1-wetgeving spelingsdetector

Al geruime tijd is het de vraag wanneer de spelingsdetector verplicht wordt in de APK 1 werkplaats. Zowel de bestaande als de nieuwe erkenningen moeten op 20-05-2023 aan deze wetgeving voldoen. 

 

Mobiele hefkolommen voor schadeherstel aan truck & trailer

De mobiele hefkolommen van Autec worden vaak gebruikt voor regulier onderhoud en reparaties aan vrachtwagens en trailers. Deze manier van vrachtwagens en trailers heffen is daarnaast ook zeer geschikt voor schadeherstel en carrosseriebouw.

 

Hoe haal ik meer uit de APK2?

Voor het uitvoeren van de APK moet een garage beschikken over basis apparatuur bestaande uit een remmentestbank, emissieapparatuur en een rijbanenhefbrug. Als een garage over voorgaande apparatuur beschikt is de garage in staat om de keuring uit te voeren. Echter, bij geavanceerdere apparatuur…

>30
Jaar passie
>5.000
Actuele klanten
>50
Apk oplossingen
>200
Verschillende hefbrug modellen

Ervaringen met Autec-VLT

Lees hieronder hoe onze klanten ons ervaren. Klik op de tekst om deze langer in beeld te houden. 

Hans Remijsen - Remijsen Truckservice Gilze

Hans Remijsen - Remijsen Truckservice Gilze

Er kan altijd wat zijn, mij gaat het erom hoe het daarna verloopt. Autec-VLT begrijpt het economisch belang. Als er wat is, zijn ze er voor je.

Boy Lubbers - Bolk Transport Almelo

Boy Lubbers - Bolk Transport Almelo

Voor ons is de VLT remmenbank de apk-oplossing voor pendelas-trailers. Een investering in een remmenbank ga je voor de lange termijn aan. Naast een lange duurzame inzetbaarheid, het snel en makkelijk kunnen uitvoeren van de werkzaamheden met een remmenbank is ook de flexibiliteit in het herplaatsen van een remmenbank belangrijk. Op termijn hopen wij door uitbreiding of nieuwbouw over een nieuwe smeerput met spelingsdetectoren te beschikken. We kunnen dan eenvoudig en snel de reeds aangeschafte VLT- remmenbank herplaatsen.

Perry van der Aa - APK station Tilburg

Perry van der Aa - APK station Tilburg

Wij kiezen voor oplossingen voor de lange termijn. Daarom hebben wij bij de inrichting van de werkplaats gekozen voor een 4-koloms hefbrug met een VLT rollenremmentestbank direct ervoor. Voor ons is dit de ideale combinatie, omdat de werkplaatsruimte optimaal benut wordt.

Roy Rens - Rebro Transport

Roy Rens - Rebro Transport

Autec-VLT heeft geweldig meegedacht, vanaf de allereerste plannen. We investeren uit eigen middelen en daarom wilden we de uitrol faseren. Ook over de inrichting dacht Autec-VLT actief mee. Het is geen grote werkplaats en we wilden er het maximale uit halen zodat de monteurs optimaal kunnen functioneren. De werkplaats is zo ingericht dat zelf LZV’s er ongehinderd binnen kunnen staan.

Leendert Verheul - Transport bedrijf Verheul

Leendert Verheul - Transport bedrijf Verheul

Wat mij aansprak in de samenwerking met Autec-VLT is het actieve meedenken tijdens de ontwerpfase van onze nieuwe moderne eigen werkplaats inclusief voorbereide apk-straat. Er zijn dingen waar je zelf niet bij stilstaat, omdat je er niet van op de hoogte bent. We zijn daardoor in contact gekomen met collegabedrijven waar we ter plaatse hebben kunnen zien of die oplossingen ook voor ons interessant zijn.

Eddy de Jong - Autobedrijf De Jong

Eddy de Jong - Autobedrijf De Jong

Autec-VLT is voor ons een belangrijke leverancier geworden. Niet alleen vanwege de prijs, maar vooral vanwege de manier waarop zij ons hielpen bij de inrichting van onze nieuwe werkplaats. In onze tekening hadden we 4 werkplekken. Autec-VLT had een heel andere tekening die uitkwam op 5 werkplekken. Dit was een veel beter idee. 

Guus Berkers - Directeur Aftersales - Van Tilburg-Bastianen Truck & Trailer Service

Guus Berkers - Directeur Aftersales - Van Tilburg-Bastianen Truck & Trailer Service

De lange levensduur, optimale gebruiksvriendelijkheid en uitstekende performance van de ’89 remmentestbank, heeft voor ons de doorslag gegeven om wederom een VLT remmentestbank aan te schaffen. De innovatieve oplossing in de bestaande sparing levert een besparing van een bouwkundige ingreep op en nog belangrijker een minimale stilstand van onze truckwerkplaats, waardoor wij tijdens de installatie onze klanten maximaal konden blijven servicen.

Mark Driessen - Content Autogroep

Mark Driessen - Content Autogroep

De afgelopen twintig jaar hebben wij al heel wat hefbruggen en apparatuur van Autec-VLT afgenomen. Niet alleen ons vertrouwen in de hoogstaande producten en adviezen van Autec-VLT is groot, maar we stellen het ook op prijs dat we tijdens het hele traject, van offerte tot oplevering, één aanspreekpunt hebben

Willem Thijssen - Nooteboom Trailer Service B.V.

Willem Thijssen - Nooteboom Trailer Service B.V.

Met de speciaal door VLT ontworpen remmentestbank voor het remmen van pendelassen hoeven wij niet langer met twee man tegelijk te keuren. De combinatie van de aslift en de pendelas-testoptie brengt een besparing van een extra man/keurmeester.