Brake- en testlane Data remmentest- en diagnosebanken

Meten en het analyseren van testgegevens is tegenwoordig steeds meer een dagtaak voor veel technici die werken in de automobielindustrie. Het bewaren van al die gegevens komt ook steeds meer voor. Benodigde gegevens kunnen op elk gewenst moment geraadpleegd of afgedrukt worden.

VLT Brake Data is een computerprogramma dat samenwerkt met VLT remmentestbanken van de 5e generatie. Met VLT Brake Data kan men meetgegevens van remmentesten beheren in een database en afdrukken als rapport of als grafieken. In de grafieken wordt de druk in het remsysteem uitgezet tegen de remkrachten. Dit maakt het mogelijk om op eenvoudige wijze te zoeken naar druk-, mechanische- of verglazingsproblemen aan een voertuig. Ook is het mogelijk om harmonisatieberekeningen uit te voeren. VLT Brakedata wordt geleverd als programma op een CD-ROM en met handleiding in boekvorm.

 

Voordelen VLT Brake Data:

  1. Na een test met extrapolatie kunnen nieuwe berekeningen worden gemaakt zonder opnieuw te testen. Voor een APK test mag in de meeste gevallen naar een minimale remcilinderdruk van 6,5 bar worden geëxtrapoleerd. Na de test kan blijken dat een voertuig wordt afgekeurd, wanneer men deze druk invoert. Als de werkelijke maximale cilinderdruk hoger is, dan kan men alsnog deze hogere druk invoeren. De bank maakt dan de extrapolatieberekening opnieuw. Het is niet nodig om opnieuw te testen.
  2. Aan het einde van een dag kan er een overzicht worden geprint van aantallen geteste voertuigen met goed- of afkeur.
  3. De gegevens kunnen worden gecombineerd van drie geteste eenheden (trekkend en getrokken). Hiermee kunnen de LZV (Lange Zware Voertuigen) combinaties worden geharmoniseerd. Die kunnen namelijk uit drie eenheden bestaan.
  4. De testrapporten kunnen direct vanuit Brakedata geëxporteerd worden als PDF of JPG file. Hiermee kunnen deze testresultaten eenvoudig per e-mail aan een klant worden verstuurd.
  5. Het is mogelijk om kilometerstanden in te voeren die bestaan uit  7 cijfers.
  6. Remvertraging is gebaseerd op het dynamisch gewicht. De parkeerrem wordt per as gebaseerd op dynamisch gewicht en per voertuig op statisch gewicht.

VLT Brake Data is verkrijgbaar in stand alone versie en als netwerkversie.