Publicatiedatum: 28 januari 2018

Autec-VLT remmentestbank met aslift in bestaande sparingen

Het grote voordeel van deze compacte VLT remmentestbank is dat de bestaande sparingen gebruikt worden bij het plaatsen. Er hoeft geen hak- en breekwerk in het beton plaats te vinden, wat minimale stilstand en grote onkostenbesparing voor de truckwerkplaats als gevolg heeft. Daarnaast beschikt deze remmentestbank over een aslift. De asliften zijn in staat om de aslast eenvoudig te verhogen door de te testen as te liften. Dit resulteert in efficiënter werken zonder in te leveren op de bekende VLT kwaliteit.

Gebruiken van de bestaande sparingen

De compacte remmentestbank past in de VLT14003T2, VLT14007T2, IW-7 of SH-8 sparingen. Het gebruiken van de bestaande sparingen levert veel voordelen op. Er hoeft namelijk geen hak- en breekwerk in de vloer plaats te vinden. Tevens hoeft er ook geen aannemer ingeschakeld te worden, wat hoge kosten bespaard. Het is daarnaast van belang dat het hele proces van vervangen zo min mogelijk tijd in beslag neemt, zodat de werkplaats minimale stilstand ervaart. Door de korte inbouwtijd van deze compacte remmentestbank is de stilstand minimaal.

Voordelen van de VLT remmentestbank met aslift:

  • Grote tijdwinst door keuren vanuit de cabine van meerassige voertuigen. Een complete remmentest voert u in slechts 7-8 minuten uit bij een 3-assig voertuig. Bij de conventionele remmentestbanken moest een monteur twee keer de put in om de aslast te verhogen: één keer om de spankettingen vast te maken en één keer om de spankettingen los te maken om de truck te verrijden. De andere optie is een tweede monteur in de put. Dit alles kan voorkomen worden door de aslift waarbij het gebruik van spankettingen en aantrekbanden tot een minimum gereduceerd wordt. De APK keuring wordt zodoende efficiënter uitgevoerd.
  • Snelheid van het liften is hoog waardoor drukfactor 3 eerder bereikt wordt.
  • Het gebruiksgemak is hoog door het gebruiken van het eigen gewicht van het voertuig. De aslift maakt gebruik van dit gewicht door de as te liften waardoor de aslast verhoogd wordt.
  • De tijdwinst, besparing van een extra monteur en het feit dat er weinig gewerkt wordt met spankettingen en aantrekbanden vloeit voort in een lagere kostprijs per APK.
  • De veiligheid voor monteurs en keurmeesters wordt verder verhoogd door het minimaliseren van werk met spankettingen en aantrekbanden.

Neem voor meer informatie contact op met Michiel van der Eijk via m.vandereijk@autec-vlt.nl.