Publicatiedatum: 11 oktober 2018

Noviteiten Autoprof - AMT Hardenberg 2018

Op de stand 133 van Autec-VLT zijn onder andere de nieuwe ASLP serie wielvrij op- en inbouw schaarhefbruggen en de nieuwste generatie Autest emissie apparatuur MS920 en MS921 aanwezig. Daarnaast informeren onze werkplaats experts graag over de nieuwste carrosserieschaarhefbrug voor langere voertuigen.

 

Bespaar tot 50% ruimte door de nieuwste serie wielvrij op- en inbouw schaarhefbruggenWielvrije schaarhefbruggen

Vanwege de toename in lengte van personenwagens, beschikken de nieuwe serie ASLP3208/3608/4008 schaarhefbruggen standaard over langere opnametafels. Met een gegalvaniseerd bodemframe, de nieuwste bedieningstechniek voor ongeëvenaard synchroon heffen en de hoogste hefhoogte momenteel verkrijgbaar in de markt, is de nieuwe serie wielvrije in- en opbouw schaarhefbruggen een absolute primeur op het gebied van heffen. De vernieuwde constructie zorgt voor een zeer stabiele hefbrug. De schaarhefbrug is leverbaar in 3,2 – 3,6 en 4 ton en is voorzien van uitschuifstukken of flaps. De lagere rangeertijd draagt bij aan sneller werken en een verhoging van de ergonomie door minder fysieke verplaatsing voor de monteurs.

 

Nieuwste generatie roetmetersAutest emissie apparatuur

Met de nieuwste generatie Autest emissie apparatuur MS920 en MS921 roetmeters kan er nu 100 keer grotere meetnauwkeurigheid gemeten worden dan de huidige roetmeters en is de werkplaats klaar voor de toekomst om ook Euro 6 te kunnen meten. Dankzij deze hoge nauwkeurigheid is het mogelijk om te constateren of het roetfilter aanwezig is en of het goed werkt.         

De bediening tijdens de roetmeting wordt gedaan met de handbedieningsunit waar alle instructies voor de APK-meting duidelijk afleesbaar van achter het stuur uitgevoerd kunnen worden. De roetmeetcel met hoge nauwkeurigheid wordt aan de super-compacte nulemissiekast gekoppeld om te kunnen voldoen aan de Nederlandse APK richtlijn.

Tevens is het mogelijk om de roetmeter te combineren met de MS810 uitlaatgastester zodat er een zogenaamde combi-tester ontstaat waarmee benzine, diesel, LPG, CNG en LNG voertuigen getest kunnen worden.

 

Carrosserieschaarhefbrug voor lange voertuigenLuchtbalgen carrosserieschaarhefbrug

De nieuwe serie carrosserieschaarhefbruggen zijn ontworpen voor de professionele autoschadeherstelwerkplaats. Ideaal voor licht plaatwerk maar vooral voor spuitvoorbereidingen. Het ontwerp van de hefbrug zorgt voor een ergonomische werkplek waarbij de monteur met rechte rug kan werken met veel vrije toegang rond de gehele auto. De hefbrug heeft een unieke werkhoogte van 1.280mm en is voorzien van een dubbele valbeveiliging.

Praktische gaten in de wielopname zorgen ervoor dat water, sneeuw en vloeistoffen eenvoudig kunnen wegvloeien. De luchtbalgen zijn direct onder de scharen gemonteerd waardoor het bovenste oppervlak nagenoeg helemaal vlak is. De luchtbalgen zijn uit 1 geheel vervaardigd en van industriële kwaliteit. De hefbrug is makkelijk in gebruik en voorzien van wielopname waardoor de auto zeer stabiel op de hefbrug staat.

 

De hefbrug is leverbaar met een hefvermogen van 3,3 ton (AC3304) - 3,5 ton (AC3504) en een 3,5 ton (AC3504TWIN) met dubbele heffunctie. Alle hefbruggen zijn leverbaar in een inbouw en opbouw variant.

 

AC3504 en AC3504TWINWielvrije carrosserie schaarhefbrug

De AC3504 en AC3504TWIN zijn met de extra lange rijbanen van 4.230 mm ideaal voor werkzaamheden aan lange voertuigen zoals Pick-up’s en de nieuwe generatie bestelauto’s. De AC3504 TWIN carrosserieschaarhefbrug is tevens voorzien van een wielvrije opname met 360 graden draaibare opname armen.

 

Tijdens Auto Prof - AMT Live Hardenberg 2018 vertellen de medewerkers van Autec-VLT de bezoekers graag meer over deze unieke carrosserieschaarhefbrug.