Beekman Transport Logistics & Warehousing: Forse groei wagenpark leidt tot nieuwe werkplaats

De forse groei van het wagenpark bij Beekman Transport Logistics & Warehousing in Apeldoorn maakte een nieuwe werkplaats noodzakelijk. Er werd direct ook een kritische blik geworpen op de indeling van de werkplaats en hoe er nog effectiever gewerkt kon worden. Een werkplaats van 35 bij 40 meter die ingericht is op de toekomst is het bereikte resultaat.

 

VLT remmentestbank

Door nieuwe regelgeving 10 jaar geleden heeft Beekman destijds gekozen voor een VLT remmentestbank. Door de storingsvrije werking van de remmentestbank was het de wens om deze te blijven gebruiken. De remmentestbank die gebruikt wordt in de werkplaats van Beekman Transport Logistics & Warehousing is uitgerust met aslastsimulatoren. Door de kettingen aan de onderzijde (de as) van de truck of trailer te bevestigen, worden de wielen in de remmentestbank getrokken. De remmenbank meet zo de werking van de remmen wanneer het voertuig zwaarder beladen is.

 

VLT spelingsdetector

Om op de wetgeving van 2023 voorbereid te zijn, is er gekozen om de werkplaats uit te rusten met een VLT spelingsdetector. Door middel van deze oplossing kan de monteur eenvoudig zien of er speling in de wielophanging van het voertuig zit zonder zelf fysieke kracht uit te hoeven oefenen.

 

Lees hier verder over de nieuwe wetgeving omtrent spelingsdetectoren die in 2023 in gaat voor APK1.

 

Begeleiding

Autec-VLT heeft Beekman Transport Logistics & Warehousing advies en waardevolle tips gegeven omtrent de nieuwbouw. ‘’Waar wij eerst de put compacter wilden houden, zijn wij op basis van goede argumenten op teruggekomen. Ook hebben we de regelunits van de remmentestbank en spelingsdetector nu onder de grond weggewerkt in de ruimte waar ook de olieopslag zich bevindt. Het resultaat is een stuk strakker geworden.’’ Aldus Sander Eikendal, werkplaatschef Beekman Transport Logistics & Warehousing.